BizzFactory

Mode

*** Voor Seed Factory leden en hun gasten ***

Is mode een groeisector (reclame, tijdschriften, blogs, enz.) in België?

Datum: 01 april 2020
Tijden: om 14.30 uur
Videoconferentie

Ja, dat is Kate Moss die Zadig & Voltaire draagt.

Aanstaande vrijdag om 14u30 houden we een gratis videoconferentie voor leden van Seed Factory met Nusrat Ahmad
Lifestyle journalist over het onderwerp "Mode, een groeisector (reclame, magazines, blogs, drukwerk, online publishing, logo's, enz.) in België? "?

Mode (of mode), en meer specifiek kledingmode, verwijst naar de manier waarop mensen zich kleden, in overeenstemming met de smaak van een bepaalde periode in een bepaalde regio. Het is een fenomeen waarbij het collectief via de maatschappij, de manier waarop ze eruitziet, de codes die ze oplegt en de individuele smaak betrokken zijn.

Mode is een van 's werelds machtigste industrieën, goed voor 6% van de wereldwijde consumptie en voortdurend groeiend1.

Mode gaat niet alleen over kleding, maar ook over accessoires, make-up, parfum en zelfs lichaamsaanpassingen. De factoren die de mode bepalen zijn soms esthetisch (vooral voor de grote ontwerpers). Maar mode wordt ook bepaald door andere factoren, voor degenen die het volgen: een middel om hun sociale status, hun sociale groep, hun koopkracht en hun persoonlijkheid te bevestigen; of voor ontwerpers die het imiteren, een handige manier om geld en succes te verdienen.

Een van de belangrijkste kenmerken is dat het voortdurend verandert, waardoor mensen worden aangemoedigd om hun kleding te vernieuwen voordat deze versleten of ongeschikt wordt.

Georganiseerd door Edouard Cambier, Vanessa Dereymaeker
Gratis videoconferentie via Zoom

Wil je deel uitmaken van de Seed Factory-community?
Neem dan contact met ons op via
edouard.cambier@seedfactory.be
vanessa.dereymaeker@seedfactory.be
Tel : +32 2 743 47 20