ZIE CATALOGUS IN DE NUTTIGE LINKS ONDERAAN DE PAGINA
Geïnspireerd door het boek van Alain Lachartre laat deze thematentoonstelling zien hoe reclame het talent van ontwerpers gebruikt en omgekeerd, hoe ontwerpers hun visie opleggen aan reclame.
Geïnspireerd op het boek van Alain Lachartre, een thematische tentoonstelling die laat zien hoe de publiciteit het talent van creatieven inzet, en omgekeerd hoe creatieven hun visie opleggen
aan de communicatie.
Al meer dan een eeuw zijn de grote stripauteurs en de reclame met elkaar verbonden. Dit fenomeen is niet exclusief: of het nu gaat om schrijvers, fotografen, filmmakers of modeontwerpers, de reclame heeft altijd de ontwerpers uitgenodigd om hen te vergezellen. Het maakt optimaal gebruik van hun talent en gevoeligheid. Zij vinden op hun beurt in deze samenwerking de mogelijkheid om te experimenteren buiten hun gebruikelijke kader, door deze reclamebeelden te verkennen die van nature vluchtig zijn. De grote verscheidenheid aan stijlen, de verbeelding, de humor, de uitzonderlijke leesbaarheid van de lijn, het vermogen om soms in één enkel beeld verhalen te vertellen - al deze kwaliteiten garanderen dat merken hun boodschappen begrijpen. Beter nog, ze creëren een gevoel van medeplichtigheid en winnen de sympathie van hun doelgroepen. Van de oude Images d'Épinal tot de digitale werken op Instagram.
Alain Lachartre
Al meer dan een eeuw praten de grote stripkunstenaars en de reclamewereld met elkaar. Deze aanpak is niet exclusief: hoewel er kunstenaars, fotografen, filmmakers en modeontwerpers bij betrokken zijn, heeft de reclame-industrie ook een schat aan creatief talent om uit te putten. En wij maken optimaal gebruik van hun talent en creativiteit. Zo kunnen ze experimenteren met hun ontwerpvaardigheden en voldoen aan de eisen van de natuur. De grote diversiteit aan stijlen, verbeeldingskracht, humor, uitzonderlijke leesbaarheid van de lijn en het vermogen om verhalen soms in één beeld te vertellen, al deze kwaliteiten garanderen aan de merken dat hun boodschappen begrepen worden. Bovendien creëren ze een gevoel van solidariteit en winnen ze de sympathie van de doelgroepen. Dit blijkt uit het brede scala aan beelden van Épinal tot de digitale werken op Instagram.