OORLOG
Een selectie van beelden uit alle oorlogen van de 20e eeuw tot nu, inclusief de oorlog in Oekraïne.
De Brusselaar
*** De vernissage zal plaatsvinden zodra de sanitaire omstandigheden dit toelaten***.
Picha
De tentoonstelling is toegankelijk voor het publiek van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 u. Gesloten op zaterdag, zondag en feestdagen - De tentoonstelling is toegankelijk voor het publiek van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 u. Gesloten op weekends en feestdagen. ZIE CATALOGUS IN DE NUTTIGE LINKS ONDERAAN DE PAGINA
Pierre Moreau
Opening donderdag 5 maart 2020 Pierre Moreau - Fotograaf Met de poëzie van Isabelle Bielecki
Philippe Geluck
Philippe Geluck & Vrienden De begane grond van Seed Factory is gewijd aan het werk van Philippe Geluck.
Kosten Carpe Diem
Cost. is nooit waar je hem verwacht. Zijn ideeën zijn nooit de vertaling van het voor de hand liggende; er is altijd een element van het onverwachte in de poëzie van zijn beelden.
Johnny Bekaert
Veel van de alfabetten van Johnny Bekaert hebben een licht gruizige, kafkaëske uitstraling, terwijl andere zijn vormgegeven als de handlettering op posters en omslagen.
Ever Meulen
Is, naast alle successen, de erkenning van zijn collega's niet het belangrijkste?
Tieten Kunst
Afhankelijk van de bron krijgt tussen één op de vier en één op de acht vrouwen borstkanker en dit aantal stijgt voortdurend. Het is dus een groot maatschappelijk probleem.
Laatste nieuws
The Cartoonist, Cartoon Press Belgium en het Maison de l'Image bundelen hun krachten voor deze grote tentoonstelling over perscartoons in België, Europa en de rest van de wereld.
J. L. Lejeune
De meeste striptekenaars werken in een vakgebied naar keuze: persillustratie, illustratie, strips, ontwerp en grafische 'o'-woorden (logo, picto, typografie), enzovoort.
Poster TM
Tomorro poster Een thuis voor iedereen. Een plek om te leven, niet om te slapen
Super & Co
Het neveneffect van videogames heeft ons veranderd in superhelden, dus we maken allemaal deel uit van de familie, en een paar afspraakjes laten zien hoe eigentijds ze bij ons zijn, en dus ver na de reclamefiguren die het Maison de l'Image in 2009 met veel tamtam verwelkomde:
Zijde 2 Zijde
Face2Face is een intieme tentoonstelling, een ontmoeting met bepaalde persoonlijkheden uit de wereld van communicatie en media.
Logo
Is in deze vergankelijke tijden, waarin de industrie reist, wordt verkocht en doorverkocht, het merk niet de enige niet-vluchtige waarde in de postindustriële samenleving?
Prinses Europa
Op een dag in 2009 ontmoette ik Alain Roba, een groot verzamelaar. Hij zette de deur wijd open voor een van de meest vertederende mythes in de westerse wereld.
Bibendum & Co
Welkom bij deze helden van beroemdheden, objecten van devotie verheven tot de rang van strategen voor de wereldwijde merken die ze belichamen.
Picto
Een algemeen aanvaard idee is dat jongens in kolen worden geboren, meisjes in rozen en ooievaars alles afleveren.
Kosten'Kunst
Ik laat het aan mijn collega's over om de scherpzinnigheid van Cost's reacties op de uitdagingen van het striptekenen en illustreren te beschrijven, en ik vertrouw erop dat zij zijn grafische eigenaardigheden beschrijven, die zowel gedurfd zijn als geworteld in de kunstgeschiedenis.