*** Voor Seed Factory leden en hun gasten ***
Thierry Jourquin, medeoprichter van XRintelligence, presenteert:
Marketing 5.0: Technologie voor de mensheid door Philip Kotler
Datum: donderdag 25 februari 2021
Tijden: van 15u tot 16u
Atrium - Zaadfabriek, Volontairlaan 19, 1160 Oudergem
Ontdek Marketing 5.0, de revolutionaire theorie ontwikkeld door Philip Kotler, die wordt beschouwd als "de vader van de moderne marketing".
In Marketing 5.0 legt Philip Kotler uit hoe marketeers technologie kunnen gebruiken om aan de behoeften van klanten te voldoen en een positieve impact op de wereld te hebben. In een nieuw tijdperk waarin marketeers worden geconfronteerd met de digitale transformatie van bedrijven en veranderende eisen van klanten, biedt dit boek een manier om de evolutie van technologie en bedrijfsmodellen te integreren met de snelle veranderingen in consumentengedrag in het afgelopen decennium.
Philip Kotler is emeritus hoogleraar marketing aan de Kellogg School of Management, waar hij S.C. Johnson & Son Chair of International Marketing is. De Wall Street Journal rangschikt hem onder de zes meest invloedrijke denkers in de zakenwereld.
Hij behaalde een mastergraad aan de Universiteit van Chicago en een doctoraat aan het Massachusetts Institute of Technology, beide in economie.
Philip Kotler geeft lezingen over de hele wereld en zijn boeken zijn vertaald in meer dan 25 talen.
Meer informatie over Philip Kotler: www.pkotler.org
Meer informatie over XRintelligence: Digital Immersions en XRLabs
Jean-Bastien Voisin en Thierry Jourquin lanceerden in april 2019 XRintelligence, een expertisecentrum dat is ontworpen om mensen kennis te laten maken met uitgebreide realiteit, nieuwe meeslepende ervaringen voor consumenten te bedenken en flexibele oplossingen te ontwikkelen voor merken en media.
Jean-Bastien en Thierry zijn al vele jaren actief in marketing, de eerste met een technologieprofiel, de tweede met een marketingprofiel.
Jean-Bastien Voisin, een van de pioniers op het gebied van 3D virtuele realiteit, heeft naam gemaakt op het gebied van verpakte consumptiegoederen en creëerde de eerste virtuele winkel voor P&G.
Thierry Jourquin begon zijn carrière in de media- en communicatiesector bij grote groepen als RTL, Vivendi, UBM, Roularta en Kinepolis. Het was dus rond extended reality (XR) dat ze samenkwamen.
Extended reality omvat virtual reality (VR), augmented reality (AR) en mixed reality (MR)," leggen ze uit. Ons doel is om onszelf te positioneren als expertisecentrum op het gebied van XR (VR en AR).
Thierry en Jean-Bastien gaan in op de nieuwe postdigitale wereld die aan het ontstaan is, waarin kunstmatige intelligentie een steeds belangrijkere rol zal spelen, hoewel precies hoe nog moet worden bepaald afhankelijk van de toepassingsgebieden. Maar we zijn er nog niet en XRintelligence richt zich op zijn vermogen om authentieke en unieke digitale en meeslepende ervaringen te leveren aan zijn klanten en de klanten van hun klanten.
Met XR kunnen we een concept of product sneller testen", legt Jean-Bastien Voisin uit. Hierdoor kunnen bedrijfsprocessen worden versneld en kan de time-to-market worden verfijnd. Deze aanpak verkort de doorlooptijd en verlaagt de budgetten. We helpen klanten om hun behoeften en die van hun gebruikers in kaart te brengen. Als onderdeel van deze aanpak zullen we applicaties implementeren en agile oplossingen ontwikkelen.
De diensten en toepassingsgebieden van XRintelligence zijn enorm. Ze omvatten training, e-commerce, reclamecampagnes, mobiele augmented reality, virtuele winkels en marktonderzoek.
Augmented reality biedt een nieuwe ruimte voor merken om hun campagnes uit te voeren," voegt Thierry Jourquin toe. Immersieve ervaringen zullen de relatie van de consument met merken veranderen. Er ontstaan nieuwe mogelijkheden voor adverteerders en bureaus.
Meer info: XRintelligence.io
In 2021 lanceerde XRintelligence het XRLAB om hun behoeften en die van hun gebruikers te ontdekken.
Meer informatie over XRLAB: xrintelligence.io/xr-industries/
Wil je deel uitmaken van de Seed Factory-community?
Neem dan contact met ons op via
edouard.cambier@seedfactory.be
vanessa.dereymaeker@seedfactory.be
Tel : +32 2 743 47 20