House of Images

That's All Folks

La Maison de l'Image presents That's all folks, a song that everyone can interpret as they see fit on the eve of the election of all dangers: Fini la Belgique? No more bullshit? No more sandbox? In this exhibition, we'll see what the best cartoonists have learned and produced about Belgium's countless crises since the creation of our little land of heroism.
The end of Belgium has been a recurring theme since 1830. The little kingdom has strung together crises like pearls; they could have been fatal, but each time it has survived by making what geopolitical textbooks for dummies call "Belgian-style compromises".

That's all folks een buitengewoon dubbelzinnige titel, die iedereen naar eigen goeddunken kan interpreteren: Gedaan met België? Gedaan met alle stommiteiten? Gedaan met spelen? Deze expo toont werk van de beste cartoonisten en geeft u een beeld van de creativiteit waarmee zij de Belgische crisissen sinds de oprichting van het land hebben belicht.
De relevantie van België als staat is al sinds 1830 een vast item in de actualiteit. Het kleine koninkrijk rijgt crisissen aan elkaar als parels aan een ketting. Telkens hadden ze fataal kunnen zijn, maar steeds opnieuw werd er een 'typisch Belgisch compromis' gevonden, zoals de geopolitieke handleidingen voor dummy's het noemen.

A contemporary section, the core of the exhibition, featuring the work of some one hundred participants, mainly press cartoonists but also illustrators and graphic designers.
A historical section, dating back to the creation of Belgium, with themes relating to the country's division. Most of the works selected come from the fields of both art and history.
Les éditorialistes politiques, where the best contemporary political editorialists comment on the dangers of a break-up of Belgium.
Neuromarketing, analyzing how the public perceives political leaders.